Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

Μη με στέλνεις μάνα στην Αμερική - Ρίτα Αμπατζή 1935 Σέμσης "Σαλονικιός"

Μη με στέλνεις μάνα στην Αμερική - Ρίτα Αμπατζή 1935 Σέμσης "Σαλονικιός"


Do not send mother to America .. - Όπα, κακούργα ξενιτιά
- Στίχοι: Γιώργος Καμβύσης
- Μουσική: Δημήτρης Σέμσης "Σαλονικιός" ( +παιζει βιολι )
Πρώτη εκτέλεση: Ρίτα Αμπατζή
O Δημήτρης Σέμσης ή Σαλονικιός, «το καλύτερο βιολί των Bαλκανίων» - Το πρώτο βιολί του ρεμπέτικου!!!

Tο τραγούδι «Mη με στέλνεις μάνα στην Αμερική», που έγραψε ο Σέμσης με τον Γ. Kαμβύση, έγινε μεγάλη επιτυχία στη δεκαετία του 1930 και πέρασε στη δισκογραφία το 1935 με τη φωνή της Pίτας Αμπατζή 

- (Στρόμνιτσα 1880/1882 - Αθήνα 1950). 
"Σαλονικιός" - Διαπρεπής λαϊκός μουσικός και δεξιοτέχνης βιολιστής με διαβαλκανική φήμη (το "αθάνατο δοξάρι", σύμφωνα με έκφραση του Κ. Ρούκουνα). 
«Όταν έπαιζε», λέει ο Στελλάκης Περπινιάδης στη «Ρεμπέτικη Ιστορία» του Κ. Χατζηδουλή, «κατέβαιναν όλοι οι θεοί για να τον ακούσουν, όταν έπαιζε σού 'βγαζε τα σπλάχνα»...

Dimitris Semsis Rita Abatzi - mi me stelneis mana stin ameriki 

Μη με στέλνεις μάνα στη Αμερική
θε να μαραζώσω, να πεθάνω εκεί.

Δολάρια δεν θέλω πώς να σου το πω
καλιά, ψωμί, κρεμμύδι, κι αυτόνε π'αγαπώ.

(- Ωπα, κακούργα ξενιτια ) 

Αγαπώ μανούλα, κάποιον στο χωριό
όμορφο, λεβέντη και μοναχογιό.

Μ' έχει φιλημένη μεσ' τις ρεματιές
και αγκαλιασμένη κάτω απ'τις ιτιές.

Γιώργο μου σ'αφήνω φεύγω μακριά
παν' να με παντρέψουν μεσ' την ξενιτιά.

(- Ωχ, να μου ζησεις Ρίτα μου! ) 

Σαν αρνί με πάνε να με σφάξουνε
μα εκεί απ΄τον καημό μου θα με θάψουνε.

(- Γεια σου Σαλονικιε μου!!!! ) 

by MPOYZOYKI KAI MPOYZOYKSIDES!!!!
Facebook BouzoukiPage: https://www.facebook.com/BouzoukiPage/
Bouzouki - laika rebetika - songs of Greece - Greek songs
Παλιά & Σπάνια Λαϊκά - Ρεμπέτικα - παλιές φωτογραφίες 
Λαογραφία Ελλάδα - Μπουζουξήδες - Γνήσιο Αστικό Λαϊκό Τραγούδι..
+Αφιερώματα στους δεξιοτέχνες -τα πάντα όλα /Λαϊκό τραγούδι ΕΔΩ http://mpouzoukimpouzouksides.blogspo...

*********

Σχ. Κατ' εξαίρεσιν!
Για τα ξενητεμένα Γιώτα και Δημήτρη!

2 σχόλια:

Αστοριανή είπε...

...ψάχνω κι άκρη δε βρίσκω! Αυτό το γουίντοους 10 μου έχει αλλάξει τα φώτα... Δεν μου γράφει " Ανάρτηση, ούτε δημοσίευση... ούτε να τυπώσει τα σχόλια που γράφω σε φίλες/φίλους μου!!!!!!!!!!
ψάχνω και δεν έχει αρχή και τέλος...!!!

Κυκλαμίνα είπε...

Άντε! Γύρισα και δεν βρήκα σημάδι σου και ανησύχησα!
Όλα καλά! Θα την βρεις την άκρη, μην αγχώνεσαι!
Φιλιά σε όλους σας, ΚΑΛΟΝ ΜΗΝΑ!